Csíkos karamellás rolád.

2014.09.27 23:17





 

A történet egyszerű,megláttam,és megszerettem!Mint minden más süti,ez is azok közé tartozik,kiváncsi voltam hogy néz ki készen, és nekiláttam! Az eredmény egy látványos nem mindennapi finomság.Amúgy sem volt nekem nehéz,mert nagyon sok roládot készítettem már életemben,és a sütödében sok tapasztalatot szereztem,ahol dolgoztam.

Hozzávalók:

5 db tojás
2 ek víz
5 ek liszt
5 ek cukor
1 kk sütőpor
1 ek kakaópor
1 db narancs reszelt héja

A krémhez:
2 ek barna cukor
1 ek étkezési keményítő
1 dl tej
10 dkg mascarpone krémsajt
a tetejére saját készítésű csokilegyező

 

Elkészítés módja.
A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját a cukorral és a vízzel habosra keverjük. A fehérjét is kemény habbá verjük.
A lisztbe keverjük a sütőport és kettévesszük. Az egyikbe a kakaót is belekeverjük.
A tojásos masszát és habot is elfelezzük, az egyiket kakaósra keverjük, míg a másik sima vaníliás marad. A reszelt narancshéjat is kettéosztjuk a lisztbe.
Könnyedén összedolgozzuk mindkét masszát, és habzsákba szedjük először a világost.
A sütőtepsibe zsírpapírt rakunk, és erre sorba a zsákból csíkokat húzunk. Mindig egy helyet kihagyunk, mert az lesz a barna massza helye.
Ha megvagyunk vele, akkor 200 fokos sütőbe téve 15 perc alatt készre sütjük. Hőlégkeverékesnél az alsó sütő is be legyen kapcsolva, és közben 180 fokra lejjebb is lehet venni a sütőt.
A papírt melegen lehúzzuk a piskótáról, és feltekerjük a papírba vissza.
A krémhez a barna cukrot karamellizáljuk egy edényben, öntsük rá a tejet, olvadásig keverjük, majd a keményítőt kevés hideg tejben oldjuk fel, és azt is öntsük bele. Ha besűrűsödik, akkor ki kell hűteni, és hidegen keverjük a krémsajtot is hozzá.
Megkenjük a roládot, és a tetejére is csorgatunk a maradékból. Csokidísszel kirakjuk. Jól behűtve kínáljuk.
sütési hőfok: 180°C
sütési mód: hőlégkeveréses
tepsi mérete: 35x45 cm